Önceki başlık :: Sonraki başlık
|
Yazar |
Mesaj |
MehmetGUNER
Site Admin
Kayıt: Aug 08, 2002
|
Tarih: 2006-10-31 11:05:27
Mesaj konusu: 10 DERSTE PiYANO
|
|
|
sahnede piyanist geçti piyanosunun basina ve sihirli diye de tabir edilebilecek degerde hünerli parmaklariyla basladi çalmaya..
salona yayilan nagmeler izleyenleri kendinden geçirir, oksanan ruhlar husu içinde alemlere dalarken.. allah allah projektörlerin aydinlattigi sahnenin ortasina bakiyorum. olamaz bu kadarina da pes artik..
yanimdakileri dürtüyorum..
kas göz isaretleriyle sahneyi gösteriyorum..
artik fisildiyorum.. konserin büyüsünü falan düsünecek halde degilim.. görünene inanmak mümkündegil..
görmüyormusunuz?. diyorum yanimdakilere..
arkadaslarim sahneye bakiyorlar, biraz da kizgin bana dönüp:
hiii ne piyano bee.. diyorlar.. ve tekrar gözlerini kapatip, konserin dadini çikarmaya bakiyorlar..
"yahu ben onu demiyorum" diye fisildiyorum..
piyanistin çaldigi piyanonun iki bacagi yok...
.................
rejkard'dan bahsediyorum arkadaslar.. hepinizin anlamis oldugu gibi..
üçlü forveti tekrar gözlerimizin içine içine sokan, nimetlerini görüp; faydalar çikaracagi "açik oyunculariyla desteklenen santroforlardan" asla ve asla vazgeçmeyen rejkard'dan bahsediyorum..
adamin iki forveti sakat..
düsünebiliyormusunuz hayati, felsefesi, yasaminin gayesi olan.. varliginin yegane temeli olan üçlü forvetten sagaçik ve santroforu yok.. rejkard'in da olmamasi gerekiyor dimi?.
messi ve eto olmayinca rejkard'in da olmamasi gerekiyor..
ne bilelim biz böyle gördük.. kafaya giden takimlarda bir oyuncu sakatlaninca o takim gidiyor, düsmemeye oynayan bir baska takim geliyor.. büyüklerimiz tv lerde yorumluyor: e tabii çok degerli bir oyunculari yokda ondan..
çok degerli bir oyuncudan bahsetmiyoruz, sevgili büyüklerim..
messi ve eto diyorum.. barcelona takiminin degil, barcelona sehrinin %66.6 sindan bahsediyorum.. matematiksel yaklasimda bile, bu degerde iki kisi yok iste..
rejkard naapiyor?.
hemen yerlerine iki kisi monte ediyor.. ve muhtemelen sunu diyor: "bakin çocuklar bu güne kadar ne oynadiginizi biliyorum.. ama bundan böyle su sekilde oynayacaksiniz.. bu dönemde buna ihtiyacimiz var ve siz bunu yapabilecek güçte ve kabiliyette oldugunuz için sizden bunu istiyorum.. elinizden gelenin tamamini yapin ve gerisini bana birakin."
kabak gibi görünüyor.. buna benzer bir sey söylemis..
buz gibi ortada.. onca sikintinin ortasinda sandalyesinde sakin sakin oturup sahaya bakisindan belli.. hafta içinde verebileceklerinin tamamini vermis, sistemde aksayan bir sey olacak mi diye bakiyor sadece..
kenarda bangir bangir bagirmayisindan, kaleci antrenörünü kovmayisindan belli....
|
|
Başa dön
|
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
MehmetGUNER
Site Admin
Kayıt: Aug 08, 2002
|
Tarih: 2006-10-31 15:18:29
Mesaj konusu:
|
|
|
rejkard'la basa çikamayip, dönüp hatayi kendinde bulanlarada helal olsun..
bir zamanlar yunanistan'in "kontrollü oynuyoruz" diyerek isitip önümüze getirdigi, adini kendinin bile açik açik söylemekten çekindigi, utandigi, "yusuf oglan sahada" taktigiyle kupayi götürüsünden sonra.. dünyada ne kadar sinmis, karanliga siginmis td varsa ortaya firlayip: "iste futbol bu, yükselen yeni deger, yenemiyorsan yenilme" ve "en büyük yusuf, baska büyük yok" nidalariyla en fazla 1 sene saltanat sürmelerinden sonra.. bu gün rejkard'i altetmenin yolunu onun silahlariyla bulanlara da helal olsun bu arada..
chelse ve real madrid'in meselaa.. son transferlerine dikiz..
naapmasi lazim bunlarin.. bir hücumcu nasil alt edilir?. geride saglam durarak, kontrollü oynayarak, ayaga paslarla çikarak falan.. dimi?. ee bunlar piyasanin en hizli hücumcularini topladilar.. -biz olsaydik hemen çekilirdik karsilarindan- bunlar, o senin üzerine gidiyorsa, sende onun üzerine git.. körmü gözün taktigiyle savasmayi seçtiler.. yenemiyorlarsa, yenmenin yolunu ariyorlar..
biz o zamanda bu kontrollü oyunun arkasindan teneke çaliyorduk..
ama bizimki teneke iste.. çalsak çalsak onu çalariz.. o piyano çaliyor.. saygi duyarim..
niye anlatiyoruz bütün bunlari?.
bizden baska herkes hesap yapiyor.. arabesk severmisiniz diyoruz.. herkes yok diyor da.... sahaya çikardiklari takim allaha emanet futbol oynuyor.. onlar oyuncularini sahaya sürerken taktik veriyor.. biz dua ediyoruz.. bir gol, noolursun bir gol diye.. bulamasak bile iyi mücadele ettik diyoruz..
usta terzi dar kumastan bol gömlek dikermis..
|
|
Başa dön
|
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
MehmetGUNER
Site Admin
Kayıt: Aug 08, 2002
|
Tarih: 2006-11-01 11:48:44
Mesaj konusu:
|
|
|
tabii digerleri rejkard gibi degil. bu ise sonradan kalkistiklari için zamana ihtiyaçlari var.
bizde hep bunu söylüyoruz zaten: 50 hafta sonra kazanmaya çiktigimiz için önümüzde zaman var daha.. uzun bir zaman..
konumuza dönelim
piyanistlerin bir digeri ersun yanal.. oda gücü nispetinde çaliyor. oda ne olusa olsun siteminden taviz vermiyor. bir keresinde valencia’da çalacakti, korktu, parmaklari titredi.. onun içinde kolay degildi tabii.. hep kasabalarda ve küçük sehirlerde çalmisti. o salon üzerine yikilacak gibiydi.. çalabildigi kadar çaldi.. konser hiç oldu.. cani sagolsun.. bizimde bir kupa gitti..
acilar onu olgunlastirmis..
artik piyanonun bacagini, tellerini pek dikkate alir hali kalmamis.. davetlilerine hünerlerini sergileme konusunda yogunlasmis gördüm kendisini.. perde arkasinda, kulislerde kiça parmak oynuyormus.. parmaklarindaki hünerle ün yaptigi içindir herhal..
oda ne olursa olsun siteminden vazgeçmiyor. ersun’u, ersun yapan siteminden taviz vermiyor artik. rafael yok, bu sefer gitmez artik üzerlerine diye tahmin etmistim ama o gene kazanmaya çikmis.. diyecek hiç bir sey yok.. –rafael pivot santrofor degil. konser salonlarina degilde, barlara gidenlere duyrulur. rafael’i h. sükür’e benzeten kazmalara- eto ve messi rejkard için ne ise; rafael, ersun için iki misli.. %133.2 yani.. çünkü rejkard o ikisinin yerine iyi-kötü bir seyler bulup çikabiliyor. gerçi onun rakipleride ona göre ama bizimkinin rafael’in yerine koyacak bir ikinci adami yok.. yok.. rakamla (0)..
dönmemis gördük kendisini. piyanist diye bu tip hocalara derim ben..
eksiklerini bizde görüyoruz herhal.. bilet alirken bile dedik hatta..
coskulu piyano konçertosu dinletecegim demistin de.. arabesk nagmeler geliyor kulagimiza..
istersen o piyanoyu çalma sen.. dümbelek daha iyi, bu tip müzikler için..
|
|
Başa dön
|
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
MehmetGUNER
Site Admin
Kayıt: Aug 08, 2002
|
Tarih: 2006-11-06 12:56:41
Mesaj konusu:
|
|
|
daha sonra bu ise gönül vermis biri.. 28 yildir piano dinlemis ama görmemis biri demis ki:
"bende yapacam.. benimde böyle bir salonum böyle bir piyanom olacak.. benimde muhtesem konçertolar çikaracagim anlarim olacak" demis.. bizim dememis ama.. bizim demesi lazimken dememis.. neyse mesele o degil..
28 yildir bu isin içinde oldugundan, -yoksa herhangi bir bilimsel veriye dayandigindan degil- gerçektende muhtesem bir tesis, pardon salon yaptirmis.. akustik mükemmel.. estetik ve fonksiyonel olmasi hayret verici..
sahnenin aydinlatilmayan bölümünde kalan yayli sazlar grubu inanilmaz.. alt yapilarida var üstelik..
oda ne?. piyano inanilmaz kalitede.. tek bacakli da degil üstelik..
isveç çeliginden aparatlarla gerdirilen, fransa'dan getirilen teller..
gana'dan getirilen, fildisinden yapilma tuslar..
piyano nun agaci, nijerya'nin kusursuz agaçlarindan..
piyanisti kimse tanimiyor yalniz.. hani baskan yukaridakileri yapmis ya.. bunu da atlamaz nasil olsa diye düsünüyor herkes.. ama o bu piyanonun iki bacagi yok diyen biri vardi ya.. hah iste o gene diyordu ki: "yahu bizim baskanin boyunu asti bu is.. tamam duayen muayen ama artik profesyonel yardim almasi gerekmiyor mu?"
simdi sirasi degil diyorlar.. sus konçerto dinleyecegiz..
_bu konçerto dediklerini siz dinlediniz mi hiç?..
_yoo ama güzel bi seymis.. bu da çaliyomus zaten.. hemde coskulu çaliyormus..
_allah allah nerede çaliyormus da biz göremedik.. veya duyamadik..
_ sen bilmiyon herhalde.. bunun ustasi ünlü piyanist mr. yanal...
_ haa o mu?. o iyidir de.. konçerto dedigini çalan kendi anlar.. kendi parmaklarinda olacak o hüner.. bu hüner dedigin ustadan çiraga geçen bir sey olmakla birlikte.. özünde olmasi lazim degil mi kisinin?..
_yaw ammada konustun haa.. sus keyfini çikar.. birde konçertodan anlarim diyorsun...
böyle konusmalarla geçen 50. perdeden sonra salondan sesler yükseliyor:
yavu bu pianist falan degil.. bu bizim dümbelekci bakkal degil mi?..
ta kendisi.. o da.. [size=18:6f7f94978d]onu diyen gitti..[/size:6f7f94978d]
|
|
Başa dön
|
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
onur_aydogan
Site Admin
Kayıt: Dec 13, 2002
|
Tarih: 2006-11-07 18:38:44
Mesaj konusu:
|
|
|
Öyle fi tarihinde falan degil daha 2004 yilinda dediler ki ispanya'dan Ankara'ya bir piyano ve piyanist gelmis. O zamanin -belki de tüm zamanlarin- en iyi piyanosu mu diyelim maharet piyanistinde mi diyelim konserleri tüm Avrupa'yi salliyor. Asiklarin atismasi gibi bizim piyanistle atisacaklar. Bizim piyanist de yaman çaliyor vurdu mu ses getiriyor. Piyanomuz yerli yapimi ama yabanci ustalarla takviye edilmis. Coskulu ses veriyor. Böyle atisma bir daha zor bulunur diyip Mart'in ayazinda düsüyoruz yollara, tam 453 kilometre yol yapip konsere geliyoruz.
Konser salonunun yillardir bos kalmaktan toz tutan koltuklari ürküyor kalabaliktan. içeride var yirmibin, disarida var otuzbin. En son ne zaman kirmiziyla siyahi bu kadar çok bir arada gördüm diye düsünüyorum, hiçbir zaman. Ankara'da var miydi bu kadar sanat meraklisi? Olmaz mi, sen iyi bir piyanoyu piyanistle bulustur bi hele.
Konser basliyor, birkaç dakika sonra bir alkis tufani kopuyor. Emektar salon 20 küsür yil önceyi hatirliyor bu coskuyu görünce. 80'lerin basinda rengi farkli ama yine kendi çocuklarinin avuçlarini patlatircasina piyanistini alkisladigi günler geliyor gözünün önüne. Sonra her yil biraz daha yalnizliga tek edilisini.
Bizim pinayonun sesi daha gür çikiyor, sesi daha bi kulaga hos geliyor. Yoksa biz dünyanin en iyi piyanosu mu dinlemisiz iki yil boyunca? En iyisi degilse de en iylerinden birini dinledigimiz kesin. ispanyol piyanist yetisemiyor bizim piyaniste. Konserin sonlarinda kimse nefes almiyor, gözlerini kirpmiyor ahenksiz bir ses çikmasin diye. Tamam diyor otorite, Ankara'li iyi çaldi bu sefer ama bunun ispanya'si var.
Salondan eve giderken ayaklarimiz yere degmedi, havada süzüldük. Ve bu rüyadan 15 gün uyanamadik
O gün deseler ki "Bu yil hasat mevsiminden sonra bu konseri mumla arayacaksiniz", asla inanmazdik kötü talihin bu kadar yakin olduguna.
|
|
Başa dön
|
|
|
|
Yazar |
Mesaj |
MehmetGUNER
Site Admin
Kayıt: Aug 08, 2002
|
Tarih: 2006-11-09 14:36:49
Mesaj konusu:
|
|
|
bunu böyle açtiktan sonraa..
arkadaslarim dediki; abi, piyanoda önemli ama.. ortada bir piayano olacak ki; gör bak bu piyanist neler çalar..
allah allah.. döndüm sahnede isiklarin altinda parlayan, kirmizi çizgileri olan simsiyah piyanoya baktim.. ee görünüm heybetli.. dedigim gibi telleri, tuslari, agaci özenle seçilmis.. hemde üzerinde tescilli markalarin etiketi var.. çoguda yabanci ünlü markalar..
nereden anladilar ki; piayanonun ayipli mal oldugunu?.
veya piyanistin sanatkar oldugunu nereden anladilar?. daha piyanist bir tusa bile dokunmadi ki.. 50 haftadir etrafinda dönüp duruyor.. yoksa sen bunu çalmayi bilmiyon mu?..
hal böyle oldugu halde, bu piyanoya daha bir takim tadilatlar gerektigini öne süren arkadaslarimi rahatlatmak için sunu bastan belirtmek isterim.. transfer tabiki sart.. hatta bize degil, her takima, her dönemde sart.. ben size tezinizi kuvvetlendirecek çok daha önemli bir sey söyleyeyim: hem bize, hemde oftas'a sart.. iki yarimdan bir tam elde edemeyiz.. cavcav yapacagini zannediyor ama gene erkenden uyarayim.. bu çuval hesabi degil.. futbol takimlarini topluyoruz.. iki yarim çuvali birbirine aktarirsin olur bir tam çuval.. ama iki yarim takimi birbirine katarsin olur -2 takim.. arkadas hesaptan anliyor hesabi..
bu böyle bi kere.. bunu bir kenara koyalim ve sunu dikkatle dinleyelim veya okuyalim..
sorunlarimiza öncelik vermeliyiz.. kriz yönetiminden bahsediyorum..
11 kisi üzerinize saldiriyor diyelim ne yaparsiniz?..
anladigim kadariyla sizin bunlardan da haberiniz yok.. ben söyleyeyim..
en öndekine vurursunuz.. bu size zaman kazandirir, güven kazandirir, üste çikarir, bir adim önde girmenizi saglar, vs. vs.. siz simdi en öndekine degil, aradan seçtiginiz, oraya zorla sürülmüs garibanlara vuruyorsunuz.. dayagi yiyen siz olursunuz.. benden söylemesi..
sonra.. biz böyle güzel güzel tartisirken, bir arkadasim dediki: yaw bu "yumurta mi tavuktan, tavuk mu yumurtadan çikti" meselesine döndü.. dedi..
valla mesele o kadar basit olsaydi bu kadar uzun uzun yormazdim kendimi..
ama yorulmayacagiz, israrla tekrar edecegiz.. mademki hiç durmamak üzere yürümeye karar verdik, yorulmak yokmus.. öyle dediler..
dünyanin kuruldugundan beri cevap arayan soruyu bu sitede ortaya atmaya çok içerledim.. valla üzüldüm.. bana ne dünya cevabini bulamadiysa?. bulamayan girer bu siteye biraz takilir, sonra ufku genislemis olarak ne bu soruyu nede baska bir soruyu dert eder kendine.. bumu simdi dünyanin cevabini bulamadigi soru..
tabiki yumurta tavuktan çikti..
doguran vardi önce.. üstelik oda tavuk degildi.. o bir memeliydi -pardon gögüslüydü- ve evrim geçirerek yumurtalarini disari birakti.. (bkz. buzul çagindan çikis, degisen iklim sartlari ve gelisen futbol oyununun yaradilisa etkisi.. mehmet güner m.ö. 4278)
bu kadar kolay soru yüzünden bu konuya ara verdikten sonra, esas sorulmasi gereken soruyu sormak isterim..
50 haftalik bir turneye çikcaksak, önce bize bir piyanist lazim degil mi?.
birakin o desin.. bu piyanonun akordu bozuk, bu teli de nereden aldiniz, sizi kandirmislar.. su tusu degistirelim desin..
bu hala israr ediyor ki: iyi bir konser oldu..
|
|
Başa dön
|
|
|
|
|