Alkaralar Dinlenme Tesisları Forum Ana Sayfası
 
Tketici Haklar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
silinmis_kullanici
Site Admin

Kayıt: Aug 01, 2002

Mesaj Tarih: 2005-02-07 17:41:18      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

simdi benim bir sorum var. Bejeke maçi iptal edildigine göre ( ki su anlarda ediyorlar) ben maç bilet ücretimi BEJEKE Spor kulübünden tahsil edebilirmiyim . Bu birrrr. ikincisi Federasyonun kararindan sonra bu hiç oynanamamis sayilacagina göre BEJEKE Spor Kulübü bana oynanmamis bir maç bileti satarak kandirmis olmuyormu? Ben ayakkabimin içindeki Ankara'ya getirdigim suyu BEJEKE yönetimine gönül rahatligi ile iade edebilirim. Onlarda benim parami iade etsinler. Yine yol, su elektrik ve Kadiköyde yedigim böregin parasini istemiyorum. Onlarda benden olsun.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
umutkuruc
Site Admin

Kayıt: May 09, 2004

Mesaj Tarih: 2005-02-07 18:11:16      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bence iyi fikir :wink: hep beraber böyle bir kapmanya yapalim, ödeyeceklerinden degil, maksat ugrastiralim...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
ozan_guler
Site Admin

Kayıt: Oct 22, 2003

Mesaj Tarih: 2005-02-07 18:29:18      Mesaj konusu: ayipli hizmet Alıntıyla Cevap Ver

[size=18:23bd01a3f0]SiZi YASA KORUR[/size:23bd01a3f0]. Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanun'un Ayipli Hizmet baslikli 4/A maddesine göre; ayipli oldugunu iddia ettiginiz bir hizmetin ücretsiz olarak yeniden görülmesini isteyebilirsiniz. 670 YTL nin altindaki uyusmazliklarda çözüm organi Tüketici Sorunlari Hakem Heyetleridir. simdi bu BJK varya, bu hakemin de kural hatasi yaptigini iddia eder. :lol:
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
ozan_guler
Site Admin

Kayıt: Oct 22, 2003

Mesaj Tarih: 2006-08-31 15:55:44      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bu gece saat 24.00 den itibaren köprü geçis ücretlerine 1 Lira zam geldi böylece otomobil ve motosiklet geçis ücretleri 4 YTL oldu. istanbulda yasayan alkaralar'a duyurulur.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
mustafa_ates
Site Admin

Kayıt: Apr 22, 2003

Mesaj Tarih: 2006-08-31 16:37:55      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"ozan_guler"]Bu gece saat 24.00 den itibaren köprü geçis ücretlerine 1 Lira zam geldi böylece otomobil ve motosiklet geçis ücretleri 4 YTL oldu. istanbulda yasayan alkaralar'a duyurulur. Yuh be bu kadar da olmaz arkadas.. Yok mu tüketici haklarini koruma ile ilgili devlet dairesinde tanidiklar falan.. Bi sikayet etseydik.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
koral_orhan
Site Admin

Kayıt: Feb 18, 2003

Mesaj Tarih: 2006-08-31 18:49:31      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

atik su bedeli için askiye dilekçe olayi devam ediyor mu? faturaya göre her ay kullandigimizdan daha fazla suyu atiyoruz da... ortalama 25 ytl kar edecem aylik eger kurtulursam.. maç skorunu bilenlere söz ben ismarlayacam çaylari...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
haydar_gerlevik
Site Admin

Kayıt: Apr 03, 2003

Mesaj Tarih: 2005-01-26 21:10:49      Mesaj konusu: Tüketici Haklari Alıntıyla Cevap Ver

VARAN-1 ASKi SU FATURANIZ YARI YARIYA DÜsECEK!... Dilekçeyi doldurup Askiye ver ! atik su bedeli ödeme.. Kesinlesmedigi için linki kaldiriyorum.Ama sanilmasin ki unutacagiz hep arkasindayiz.. Takip devam ediyor..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
Ozgur_Dirim_Ozkan
Site Admin

Kayıt: Non 0, 0000

Mesaj Tarih: 2005-01-27 17:42:37      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bunun iSKi versiyonu mevcut mu? Bir de olayin asparagas olma durumu nedir?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
silinmis_kullanici
Site Admin

Kayıt: Aug 01, 2002

Mesaj Tarih: 2005-01-27 18:51:00      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

[size=18:b489e85fd7]Dialer kurbanlarini sevindirecek haber...[/size:b489e85fd7] Önceki aylarda pek çok dial-up internet kullanicisinin basini yakan Dialer konusunda, Altemur Kiliç'in açtigi dava Türk Telekom aleyhine sonuçlandi. Altemur Kiliç 2004 martinda, dialer aramalari da içeren 7,7 milyar TL’lik bir fatura ile karsilasinca mahkemeye basvurmustu. Dialer programi ile kabaran 7,7 milyar TL'lik (7,676 TL) telefon faturasi nedeniyle Türk Telekom'u mahkemeye veren ünlü gazeteci ve yazar Altemur Kiliç davayi kazandi ve bugün alinan gerekçeli karar sonrasi turk.internet.com'a bir demeç verdi. Altemur Kiliç'in "Ankara'da hakimler varmis, inandim" dedigi açiklamasina avukati Hakan Yildirim su sözlerle devam etti.. Bu dava aslinda ilginç bir gösterge. Yargiç ve avukatlarin perspektiflerinin degistigini ve olaylara tüketici haklari yönünden bakilmaya baslandigini gösteriyor.. Avrupa Birligi’nin kapisindaki Türkiye açisindan güzel bir gelisme. Eskiden bu tür davalarda, tüketici hakli bile olsa devletçi bakis nedeniyle kazanmak mümkün olmazdi.Bu tür örneklerin çogalmasini bekliyorum. Ancak komik bir nokta var ki, tüketicilerin de bakis açisi hala eskisi gibi. Bunun degismesi lazim. Tüketicinin haklarini korumasi lazim. Örnegin daha önce dialer konusunda sorun yasayan pek çok kisinin faturalarini ödedigini biliyoruz. Oysa Altemur Kiliç'i kutlamak lazim. Hakkini aramayi sonuna kadar sürdürdü ve bu tavrindan da taviz vermedi. Bu dava telekom sektöründeki tüketici haklari açisindan da bir dönüm noktasidir. Gerekçeli karara bakarsaniz, sözlesme açisindan tüketici haklarinin korunmasi gayet müsait. Örnegin gerekçeli kararda "Yani tüketici saticinin her dedigini kabul etmek zorunda birakilmistir. Tüketici aleyhine birçok haksiz sart içeren sözlesme, 4077 sayili yasanin 6.maddesi isiginda tüketici yönünden geçersizdir" ibaresi yer aliyor. Dolayisiyla tüketicinin de artik perspektifinin degismesi ve haklarini korumayi ögrenmesi ve mücadele etmesi gerekli. Gerekçeli kararda ilginç cümleler yer aliyor. Örnegin Bilirkisi heyeti, yine gerekçeli raporunda saticinin ve tüketicinin sikayete konu tuzak programlarin önlenebilmesi zimminda önlem alabilecegini ayri ayri belirtmis ise de, satici konusunda uzman olup, satisa sundugu hizmet için tüketiciyi her yönüyle aydinlatmasi gerektigi halde uyari ve ikaz yapmamistir. Bahse konu ihtilaflarin olusmamasi için tüketicinin ne yapmasi gerektigi belirtilmemistir. Örnegin, bahse konu sitelere kredi karti ile veya kontür almak suretiyle girilmesi için kosul olusturmasi mümkün oldugu halde, satici yapilan islemden kendisi de pay aldigi için bu hatlari ve sistemi açik tutmustur” deniliyor. Dava sonunda Altemur Kiliç’in 7.700 YTL tutarindaki Türk Telekom faturasini ödememesi, mahkeme ve avukat masraflarinin da Türk Telekom’dan tahsiline karar verildi. Dialer Programi Nedir? Dialer, belli telefon numaralarinin otomatik çevrilebilmesini saglayan bir program içeren bir ödeme sistemidir. Bu sistem aynen 900’lü hatlar gibi çalisir. internet üzerinde kullanilan bir servisin ücreti kullandigi süreye göre telefon faturasi olarak tahsil edilir. Dialer servisi veren firmalar, Türk Telekom ile anlasma yapmak zorundalar. Çünkü bu servisin para kazanmasi için, fatura abonenin bagli oldugu telefon operatörü tarafindan tahsil edilir. Türkiye’de, henüz dialer düzenlemesi yapilmadigi için, bu sistemler ingilizce oluyor, kurallara tabi olmuyorlar ve yurtdisinda pahali noktalara telefon baglantisi yapilarak kullanicilari aldatabiliyor. Dialer yurtdisinda pek çok konuda kullanilabiliyor. En çok kullanilan noktalardan birisi, kredi karti ödemelerinden kaçinan müsterilere yönelik olarak seks siteleri oluyor. Sitenin girisinde bazen uyari bile olmadan kullanici, “esas baglantisi kesilerek” Norfolk, sili gibi uzak noktalara baglaniyor ve farkinda olmadan çok yüksek bir telefon görüsmesi yapmis oluyor. Dialer sistemi, geçtigimiz aylarda büyük sorunlara neden olmus ve haziran ayindan itibaren Türk Telekom tarafindan hatlar kapatilmisti. Kaynak: www.haberx.com Turk.internet.com : Dialer'in hukuksal yönü nedir? Dialer nasil bir program? Av.Ali Osman Özdilek : Dialer programlari küçük boyutlu programciklardir. Kisaca yaptigi is, kullanicinin mevcut normal internet baglantisini kesip, kendi içine kodlanmis olan bir telefon numarasini modemin aramasini saglamaktir. Böylece internet kullanicisi yapilan bu internet baglantisi sebebiyle çok daha yüksek telefon ücretleri ödemek zorunda kalmaktadir. Daha önce dialer programlarinin ceza hukuku ve borçlar hukuku açisindan ayrintili bir incelemesini yapmis ve turk.internet.com’da yayinlamistik*. Bu incelemenin yayinlanmasindan sonra dialer programlarindan magdur olan birok insandan yardim talepleri almistik. Ama neticede açilan bir dava olmamisti. Açilan bir dava olmamasina ragmen, turk.internet.com’un dialer programlari üzerine yaptigi yayinlar epeyce yanki uyandirmisti. Neticede Türk Telekom da dialer programlarini engellemeye yönelik tedbirler aldi. Hatta konu meclis gündemine de geldi.** Turk.internet.com : Bize dialer konusunda Altemur Kiliç'in açtigi davayi yorumlar misiniz? Av.Ali Osman Özdilek : Gerçekten de dialer programlari sebebiyle magdur olan insanlarin sayisi o kadar artmistir ki, bunlar toplumun genelini etkileyen bir sorun haline dönüsmüstür. Ama tüm yazilanlar ve söylenenler Sayin Altemur Kiliç’in açtigi dava sayesinde gerçege dönüsmüs ve mahkeme tüketici lehine gerçekten takdir edilecek bir karar vermistir. Hem davanin dayandigi hukuki temeller, hem mahkemenin olaydaki hukuki analizi hem de bilirkisilerin verdigi rapor tam anlamiyla bir hukuk dersidir. Tabii ki bu sonucun alinmasinda, yasa koyucunun Tüketicinin Korunmasi Hakkinda Kanun’da degisiklik yaparak, sözlesmelerdeki haksiz sartlarin tüketici açisindan baglayici olmayacagini düzenlemesi de çok önemli bir etkendir. Burada vurgulanmasi gereken önemli noktalardan biri de, resmi kurumlara karsi toplumun ve mahkemelerin bakis açisindaki degisikliktir. insanlar artik kendilerine kamu gücünü kullanan kurumlar tarafindan dayatilan sartlarin karsi gelinemez sartlar oldugunu düsünmüyorlar. Tüketici dernekleri de kamu gücünün kullanildigi çesitli olaylarda verdikleri mücadeleler ile bunu ispatliyorlar. Toplumun genelini ilgilendiren ve bir kamu gücünün kullanilmasinin sözkonusu oldugu durumlarda, kamu gücünün kullanimi ile sözlesmelerin kurulmasinda edim yükününün dagilimindaki ölçülülük çok iyi ayarlanmalidir. simdiye kadar bu ayarin yapilmasi yine devletten beklenmistir. Oysa bu dava bize göstermektedir ki bireyler ve sivil toplum örgütleri de artik bu terazideki denge unsurlarindan olmaya baslamistir. Turk.internet.com : Bu ödeme sistemini kullanacak bir site nasil çalisabilir? Hukuksal açidan hangi kosullari yerine getirmelidir? Av.Ali Osman Özdilek : Böyle bir site yasal olarak çalismak isterse öncelikle Tüketicinin Korunmasi Hakkindaki Kanun’a her yönüyle uymalidir. Yurtdisinda konuyla ilgili yapilan çalismalarda dialer programinin islevine iliskin tüketicinin bilgilendirilmesi gerekliligi vurgulanmaktadir. Bu baglamda bir dialer programini tüketici kullanmadan önce: Programin islevinin ne oldugu açikça anlatilmalidir. Programin çalismasiyla birlikte islemeye baslayacak tarifenin ne oldugu ayrintilariyla açiklanmalidir. Program kullanicinin anlayacagi bir dilden olmalidir. Örnegin bir Türk kullanici için dialer programlari konusundaki bilgilendirme ingilizce yapilirsa burada tüketicinin bilgilendirilmedigi sonucuna varilacaktir. Yazi karakterleri herkesin okuyabilecegi sekilde olmalidir. Çok küçük karakterlerle veya okunmasi zor olan karakterlerle yapilan bilgilendirmeler yeterli sayilmayacaktir. Bilgilendirme yazisinin tüketicinin incelemesine firsat verecek sekilde ekranda görünür olmasi gerekecektir. Örnegin bir pop-up penceresi gibi açilan ve birden ortadan kaybolan bilgilendirme yazilari geçerli kabul edilmeyecektir. Dialer programlarinin ancak borç altina girebilme ehliyetine sahip olanlar tarafindan kullanilabilecegi açikça belirtilmelidir. Programin yüklenmesi ve çalismaya baslamasi mutlaka dialer programi kullanim sözlesmesinin kabul edilmesinden sonra baslamalidir. Sözlesmede yerine getirilmesi mümkün olmayan, tüketiciyi yaniltici hiçbir ibareye ve vaade yer verilmemelidir. Bütün bunlarin yaninda böyle bir ödeme sistemi ile çalismak isteyen web siteleri altyapi hizmet saglayicisi ile yapacagi sözlesmede de bütün bu yukarida sayilan hususlara uyacagini ve kendisine tahsis edilen hatlari kötüye kullanmayacagini taahhüt etmelidir. Turk.internet.com : Daha önce bu tür sorun yasamis kullanicilar da bu karari emsal göstererek geçmis ödemeleri için dava açabilirler mi? Av.Ali Osman Özdilek : Bu karar bize açikça Türk Telekom’un dialer programlari sebebiyle faturalara yansitilan miktardan abonelerin sorumlu olmadigini göstermektedir. Eger dialer baglantilari sebebiyle isleyen miktarlar faturalarina yansitilan kullanicilar bu fatura bedellerini ödemislerse, bu karari emsal göstererek Türk Telekom’dan ödedikleri miktari geri isteyebileceklerdir. Çünkü burada hukukta “sebepsiz zenginlesme” dedigimiz bir durum ortaya çikmistir. Türk Telekom faturalarinin dayanagi ortadan kalktigi için kurumun tahsil ettigi fatura bedelleri Türk Telekom açisindan sebepsiz zenginlesme teskil etmistir. Bu sebeple sebepsiz zenginlesmede iade hükümlerine göre kullanicilar ödedikleri miktari geri alma imkanina sahip olabileceklerdir. Burada diger önemli bir nokta ise bu taleplerin zamanasimi süresi içinde ileri sürülmesinin gerekliligidir. Borçlar Kanunu’nun 66. maddesine göre iade alacaklisinin geri alma hakkinin varligini ögrenmesinden itibaren 1 yil ve her halde bu hakkin dogdugu tarihten itibaren 10 yil sonra, sebepsiz zenginlesmeden dogan iade talebi zaman asimina ugrar. Burada dava açmak isteyen kullanicilarin önüne çikabilecek problem, kullanicinin alacak hakkinin varligini ögrenmesinden sonra 1 yil geçtiginin ileri sürülmesi ihtimalidir. Buna karsi ise kullanicilarin bu hakka sahip olduklarini bu davanin sonucunun turk.internet.com’daki yayindan sonra ögrendikleri belirtilerek cevap verilebilir. Bu iade taleplerinde temerrüt faizi ise ancak iade talebinde bulunulmasindan itibaren islemeye baslayacaktir. * Hukuk Açisindan Dialer Konusu ** Bakan Yildirim'a Dialer Kazanci Sorusu
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
haydar_gerlevik
Site Admin

Kayıt: Apr 03, 2003

Mesaj Tarih: 2005-01-27 20:27:39      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"Özgür_Dirim_Özkan"]Bunun iSKi versiyonu mevcut mu? Bir de olayin asparagas olma durumu nedir? Kaç tane arkadasim bizzat dilekçe ile artik atiksu bedeli ödemiyor.. iski versiyonu yok ama bir bedas versiyonu var yasadisi olmasina ragmen güç bedeli aldigi için.. o da yakinda burada.. Örne faturasini alinca burda yayinlayacagim.. Bülent tesekkürler dialerden basi belay giren dostlara da bunu postalayacagim..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
ozan_guler
Site Admin

Kayıt: Oct 22, 2003

Mesaj Tarih: 2005-01-27 22:45:05      Mesaj konusu: tüketici haklari Alıntıyla Cevap Ver

Topigin adini " Tüketici Haklari " olarak degistirmekte yarar var. Zira, ASKi faturalarindaki atik su bedeli ile baslayan konu daha sonra Türk Telekom'un dialer aboneleri (magdurlari) ile devam etti. Her ikisi de biz tüketicileri yakindan ilgilendiren önemli konular. Ama yasadigimiz ve yasayacagimiz diger magduriyetleri de düsünürsek daha genel bir baslik altinda tartismakta yarar var. Bülent, Baris ve yetkisi olan diger yürütücüler göreve lütfen.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
pinar_omeroglu
Site Admin

Kayıt: Aug 11, 2004

Mesaj Tarih: 2005-02-01 12:34:50      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

dogrusu i. melih'ten beklemedigim bir durum degildi. bugün bir kaç arkadas biraraya gelip aski'ye dilekçeleri götürdük ancak dilekçelerimiz kabul etmediler. neymis efendim bu kamu kuruluslari filan için geçerliymis. aslinda dilekçe almamak gibi bir haklari da yok ya.suç duyurusunda bulunmak falan lazim. haydar bazi arkadaslarinin artik atik su bedeli ödemediklerini söylemistin. acaba onlar nasil örnek gösterilebilir?
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
Sinan BADAL
Site Admin

Kayıt: Aug 16, 2002

Mesaj Tarih: 2005-02-02 16:25:02      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Aski ile ilgili dilekçe konusu bizim meslek odasi ana sayfasina da yansimis bulunuyor, bu konuda en yetkili kisilerden biri, [size=18:ecaec5dcf5]Sn.Emrenin babasindan [/size:ecaec5dcf5]görüs istiyorum ben, dilekçe ile atik su bedeli alinmamasi konusunda bizi aydinlatirlasa mütesekkir kaliriz kendisine.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
haydar_gerlevik
Site Admin

Kayıt: Apr 03, 2003

Mesaj Tarih: 2005-02-03 09:07:16      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"pinar_omeroglu"]dogrusu i. melih'ten beklemedigim bir durum degildi. bugün bir kaç arkadas biraraya gelip aski'ye dilekçeleri götürdük ancak dilekçelerimiz kabul etmediler. neymis efendim bu kamu kuruluslari filan için geçerliymis. aslinda dilekçe almamak gibi bir haklari da yok ya.suç duyurusunda bulunmak falan lazim. haydar bazi arkadaslarinin artik atik su bedeli ödemediklerini söylemistin. acaba onlar nasil örnek gösterilebilir? Aski faturasi örnegi gönderecegim dedi ancak hala bekliyorum. Sanirim gökçekten tirsmis ya adim falan yayinlanir diye..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
asumangoksel
Site Admin

Kayıt: Non 0, 0000

Mesaj Tarih: 2005-02-04 05:20:22      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bugün üye oldugum bir listeye asagidaki e-mail geldi. Konuya uzak oldugumdan dogrulugunu degerlendiremiyorum. Bir vatandasi uyutma numarasi mi, yoksa hukuki bir temeli var mi gerçekten siz degerlendirin. Bilgilerinize sunuyorum. " DUYURU Son zamanlarda Genel Müdürlügümüze 5035 sayili kanunun 41. ve mükerrer 44. maddeleri ilgi gösterilerek atik su bedelinin alinmamasi ile ilgili dilekçeler verilmektedir. Bu dilekçe formlari, bazi kisiler tarafindan abonelere dagitildigi yada posta kutularina birakildigi duyumlari alinmistir. ilgili kanunun inceleme firsati olmayan abonelerimiz bos yere mesgul edilmektedir. Ancak, 5035 sayili kanunun 41.ve mükerer 44. maddeleri Çevre Temizlik Vergisi ile ilgili hususlari düzenlemektedir. Oysa, su ve kanalizasyon hizmetleri 2560 sayili kanun ile düzenlenmis olup, bu kanun hükümleri dogrultusunda islemler yapilmaktadir. Atiksu, çevre temizlik vergisi olmayip, hizmet bedeli oldugundan alinmamasi diye bir sey söz konusu degildir. Siz abonelerimiz ve idaremizin zaman ve isgücü kaybina ugramamasi için bu tür formlara itibar edilmemesini önemle rica ederiz. ASKi GENEL MÜDÜRLÜgÜ"
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
pinar_omeroglu
Site Admin

Kayıt: Aug 11, 2004

Mesaj Tarih: 2005-02-04 10:16:24      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"asumangoksel"] " DUYURU Son zamanlarda Genel Müdürlügümüze 5035 sayili kanunun 41. ve mükerrer 44. maddeleri ilgi gösterilerek atik su bedelinin alinmamasi ile ilgili dilekçeler verilmektedir. Bu dilekçe formlari, bazi kisiler tarafindan abonelere dagitildigi yada posta kutularina birakildigi duyumlari alinmistir. ilgili kanunun inceleme firsati olmayan abonelerimiz bos yere mesgul edilmektedir. Ancak, 5035 sayili kanunun 41.ve mükerer 44. maddeleri Çevre Temizlik Vergisi ile ilgili hususlari düzenlemektedir. Oysa, su ve kanalizasyon hizmetleri 2560 sayili kanun ile düzenlenmis olup, bu kanun hükümleri dogrultusunda islemler yapilmaktadir. Atiksu, çevre temizlik vergisi olmayip, hizmet bedeli oldugundan alinmamasi diye bir sey söz konusu degildir. Siz abonelerimiz ve idaremizin zaman ve isgücü kaybina ugramamasi için bu tür formlara itibar edilmemesini önemle rica ederiz. ASKi GENEL MÜDÜRLÜgÜ" ben de dün tüketici haklari dernegi ile konustum. hukukçularla bir çalisma yaptiklarini söyledi ve asuman'in gönderdigi duyurunun içerigi ile ayni dogrultuda bir sonuca vardiklarini belirtti. yani lafin özü, atik su bedeli uygulamasi devam ediyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:    
Forum kilitlenmiştir Forum kilitlenmiştir