Alkaralar Dinlenme Tesisları Forum Ana Sayfası
 
Spor Msabakalarnda iddetin nlenmesine Dair Kanun
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
necdet_ozkazanci
Site Admin

Kayıt: Apr 22, 2003

Mesaj Tarih: 2008-04-27 15:03:07      Mesaj konusu: Spor Müsabakalarinda siddetin Önlenmesine Dair Kanun Alıntıyla Cevap Ver

Degerli arkadaslar; burada gerek takimimiz, gerekse Türk futbolu hakkinda tartisma ve sohbet yapiyor, görüslerimizi açikliyoruz. Görüslerimizi açiklarken de spor mevzuati hakkinda yeterli bilgiye sahip olmadigimizdan zaman zaman yanlis görüsler de ileri sürmemiz söz konusu olabiliyor. Örnegin ben geçenlerde kulüp yönetiminin Gaziantepspor maçinda ucuz bilet politikasi uygulamasiyla birlikte gise önlerinde ortaya çikan karaborsa bilet satilmasi olayini elestirmek için ya maçlarin bedava yapilmasi ya da ucuz bilet satiliyorsa gisede yeterince bilet bulundurulmasi gerektigini belirtmistim. Ama bir yandan da maçlarin bedava yapilip yapilamayacagini arastirmak istedigim halde is yogunlugundan buna pek zaman bulamamistim. Bugün internette yaptigim kisa arastirmada "SPOR MÜSABAKALARINDA siDDET VE DÜZENSiZLigiN ÖNLENMESiNE DAiR KANUN"u buldum ve bu kanun uyarinca maçlarin bedava yapilmasinin olanaksiz oldugu sonucuna vardim. Buna göre kulüp yönetiminin ucuz bilet satmasi dogruydu ve kanuna da uygundu. Ancak kulüp yönetimi de ucuz bilet bastirip satarken, koltuk sayisi kadar bilet bastirmayarak kanuna aykiri davranmisti. Ayrica gise önlerinde karaborsa bilet satanlar ise bu kanuna göre suç islemislerdi. Çünkü kanunun 4. maddesinde, spor alanlarinda seyircilerin oturma yerlerinin numaralandirilacagi; koltuk sayisi kadar bilet bastirilacagi ve satisa sunulacagi; spor alanlarina kapasitenin üzerinde ve biletsiz seyirci alinamayacagi belirtilirken, 14. maddesinde de "Spor müsabakalarinin yapildigi alanlar çevresinde bilet satisi için ayrilmis yerler ile ilgili federasyon veya kulüp tarafindan uygun görülen yerler ve görevliler disinda bilet satisi yapilamaz. Spor müsabakalarinda her ne surette olursa olsun, toplu veya organize biçimde rayiç bedelin altinda veya üstünde, müsabaka biletinin temini, dagitimi, bilette yazili bedelin üstünde satilmasi ve kapasitenin üstünde seyirci alinmasi veya bu yerlere biletsiz seyirci kabul edilmesi yasaktir." hükmü getirilmis; 14 maddeye aykiri hareket edenler için de 20. maddede ceza yaptirimi getirilmisti. Kanunun 20. maddesi söyle: "Madde 20 - (Degisik fikra: 23/01/2008-5728 S.K./532.mad) Fiilleri daha agir cezayi gerektiren bir suç olusturmadigi takdirde; 14 üncü maddede öngörülen yasaklara uymayanlar ile sahte, kullanilmis, tahrif edilmis veya benzer sekilde hazirlanmis olan müsabaka biletlerini satan, satilmasina aracilik eden, bu biletleri basan veya satisa hazirlayan kimseler, alti aydan iki yila kadar hapis ve besbin güne kadar adlî para cezasi ile cezalandirilir. Seyir alanlarina kapasitesinden fazla veya bilette yazili olan fiyatin üstünde bilet satisi yapilmasi halinde kulübe o müsabakaya ait toplam seyirci hâsilatinin (bu müsabakaya isabet eden kombine bilet satisi dahil) % 25'i oraninda idarî para cezasi verilir. Kapasitenin üstünde seyirci alinmasi sebebiyle olusan izdiham nedeniyle herhangi bir ölüm veya toplu yaralanma vuku bulmasi halinde bu idarî para cezasi % 50 oraninda uygulanir. Tabii kanunda birçok hüküm var. Olaylari dogru yorumlayabilmek için bu kanundaki hükümleri ucundan kiyisindan da olsa birazcik bilmemizde yarar var diye düsünüyorum. Onun için bu kanun hakkinda ayri bir konu basligi açma ihtiyaci hissettim. iste 5149 sayili Kanun: SPOR MÜSABAKALARINDA siDDET VE DÜZENSiZLigiN ÖNLENMESiNE DAiR KANUN Kanun No: 5149 Kanun Kabul Tarihi: 28/04/2004 Resmi Gazete Tarihi: 07/05/2004 Resmi Gazete Sayisi: 25455 BiRiNCi BÖLÜM : AMAÇ, KAPSAM VE TANIMLAR AMAÇ Madde 1 - Bu Kanunun amaci; spor müsabakalarinin yapildigi alanlar ile bunlarin eklenti ve çevresinde müsabaka öncesinde, müsabaka esnasinda veya sonrasinda siddetli rekabet ve bunun dogurdugu fanatizm sonucu patlayici, parlayici, yanici, yakici, kesici veya delici maddelerin kullanilmasinin, siddet ve düzensizligin, kisilik haklarina, ailevî veya manevî degerlere yönelik hakaret, sövme ve asagilayici slogan ve davranislarin yer aldigi sporun ruhuna, ilke ve kurallarina uymayan kötü tezahüratin önlenmesi suretiyle huzur ve güvenligin, kisi dokunulmazligi ve kamu düzeninin saglanmasina yönelik olarak alinacak önlemler ve uygulanacak yaptirimlarla ilgili usul ve esaslari düzenlemektir. KAPSAM Madde 2 - Bu Kanun; spor müsabakalarinin yapilacagi alanlarda uygulanacak güvenlik önlemlerini, yasak fiil ve davranislari, bunlara uygulanacak yaptirimlari, spor kulüplerinin, taraftarlarin, taraftar derneklerinin, taraftar temsilcilerinin, spor federasyonlarinin, yayin kuruluslari ile diger ilgili kisi ve kurumlarin spor müsabakalarinda siddet ve düzensizligin önlenmesine iliskin hususlardaki görev ve sorumluluklarini kapsar. TANIMLAR Madde 3 - Bu Kanunda geçen; Genel Müdürlük: Gençlik ve Spor Genel Müdürlügünü, Spor alanlari: Spor müsabakalarinin gerçeklestirilmesine elverisli müsabaka alanlari ile seyircilere ait seyir alanlari, sporculara ait soyunma odasi ve diger spor yapmaya elverisli alanlar ile bunlarin eklenti ve çevresini, Federasyonlar: Gençlik ve Spor Genel Müdürlügü bünyesinde faaliyet gösteren federasyonlar ile Türkiye Futbol Federasyonunu, Spor kulüpleri: Belirli kurallara göre kurulan, üyelerinin her birinin yetki ve sorumluluklari belli olan, amatör veya profesyonel spor dallarinda topluma hizmet veren; her yas grubunun spor yapabilecegi tesis, araç ve gereçlere sahip olan, yüksek performansli sporcularin yetistirilmesini hedefleyen kuruluslari, Taraftar dernekleri: Her ne ad altinda olursa olsun, bir spor kulübünü desteklemek amaciyla kurulan dernekleri, Taraftar temsilcileri: Spor kulüplerinin kendi taraftarlari arasindan belirledikleri ve spor kulübünün bulundugu yerdeki en büyük mülkî idare amiri tarafindan görevlendirilen kisileri, il spor güvenlik kurulu: Her ilde vali veya vali yardimcisinin baskanliginda belediye baskanligi, il jandarma komutanligi, il emniyet müdürlügü, gençlik ve spor il müdürlügü, ilgili federasyon, il saglik müdürlügü temsilcileri ve gerekli görülecek spor kulüplerinin yetkilileri ile basin kuruluslarinin ve ilgili kamu kuruluslarinin temsilcilerinden olusturulan kurulu, ilçe spor güvenlik kurulu: Her ilçede kaymakam baskanliginda il spor güvenlik kurulunda yer alan kurum ve kuruluslarin ilçedeki temsilcilerinden olusturulan kurulu, ifade eder. iKiNCi BÖLÜM : ESAS HÜKÜMLER SPOR ALANLARININ DÜZENLENMESi Madde 4 - Spor alanlarinda, saglik ve güvenlikle ilgili her türlü düzenlemeyi yapmak görevi ev sahibi kulübe aittir. Spor alanlarina, seyri engellemeyecek nitelikte, federasyonun bagli oldugu uluslar-arasi federasyonun talimatlarina uygun olarak, seyirci ile müsabakanin yapildigi yer arasina tel, duvar, bariyer ve benzeri fizikî engeller konulabilir. Fizikî engeller, ilgili güvenlik biriminin olumlu görüsü ve il spor güvenlik kurulu karari ile kaldirilabilir. Spor alanlarinda; çocuklar ve engellilerin müsabakalari izleyebilmeleri için durumlarina uygun yerler tahsis edilir. Spor alanlarinda seyircilerin oturma yerleri numaralandirilir. Koltuk sayisi kadar bilet bastirilir ve satisa sunulur. Spor alanlarina kapasitenin üzerinde ve biletsiz seyirci alinamaz. Spor alanlarinda; güvenligin saglanmasi ve bu Kanuna aykiri davrananlarin tespiti amaciyla, spor alanlarinin durumuna uygun olarak gerekli teknik donanimlar kurulur. Kurulacak güvenlik sistemlerinin giderleri, 1. Futbol Ligi ile tesis olarak fizikî yapisi uygun olan 2. ve 3. futbol liglerinde mücadele eden ev sahibi kulüpler tarafindan karsilanir. Diger tüm branslardaki teknik donanimlar ise, spor tesisinin mülkiyetine veya kullanimina sahip bulunan kulüp, kurum ve kuruluslar tarafindan kurulur. Spor tesislerinde hangi güvenlik sistemi veya teknik donanimin uygulanacagi yönetmelikle belirlenir. SAHA GÜVENLigi Madde 5 - Spor kulüpleri, güvenligi saglamaya yetecek sayidaki güvenlik elemanlarini müsabaka öncesinden müsabakanin tamamlanip seyircinin ve sporcularin tahliyesine kadar geçecek dönem içerisinde, müsabakanin yapilacagi yerde bulundurmak ve spor alaninin iç güvenligini saglamakla yükümlüdürler. Spor kulüpleri, bu Kanunda yer alan yükümlülüklerini yerine getirmek amaciyla müsabaka ve saha güvenliginin saglanmasina yetecek sayi ve nitelikte yasalar çerçevesinde özel güvenlik hizmeti satin almaya yetkilidir. Spor alanlarinda görev yapacak özel güvenlik teskilâti personeli, 22.7.1981 tarihli ve 2495 sayili Bazi Kurum ve Kuruluslarin Korunmasi ve Güvenliklerinin Saglanmasi Hakkinda Kanunda belirtilen görev ve yetkileri haizdir. Bu Kanundan dogan görevlerinin ifasi sirasinda, özel güvenlik görevlilerinin atesli silâh tasimalari yasaktir. MÜSABAKA GÜVENLigi Madde 6 - Spor müsabakalarinda alinacak güvenlik önlemlerinin yürütülmesi ve denetlenmesi konularinda yetkili olmak üzere o yerin en büyük mülkî amirince belirlenecek rütbeli emniyet görevlisi, müsabaka güvenlik amiri olarak görevlendirilir. Müsabaka güvenlik amiri, müsabakanin güvenligi ile ilgili tüm kisi ve kuruluslarla gerekli koordinasyonu saglamakla yetkili ve görevlidir. Müsabakalarin yapilacagi spor alanina, güvenlik güçlerince gerçeklestirilecek kontrolden sonra seyirci alinir. Spor alanlarinin çevresinde, stadyum veya spor salonu girisleri ile turnike girislerinde, müsabakayla ilgili olarak hâkim karari veya gecikmesinde sakinca olan hallerde mülkî amirin yazili izni ile genel güvenlik güçlerince veya genel güvenlik güçlerinin denetiminde, özel güvenlik güçlerince üst aramasi yapilir ve bu Kanunun amacina aykiri madde ve cisimlere el konulur. Spor alanlarinin dis güvenligi genel kolluk güçlerince, saha içi ve tribün güvenligi ise 5 inci maddeye göre olusturulacak özel güvenlik birimlerince ve saha yetkililerince saglanir. Kapi aramalari özel güvenlik güçleri tarafindan yapilir. Müsabaka güvenlik amirinin talebiyle emniyet güçleri, gerekli hallerde olayin meydana geldigi alanlara müdahale edebilir. Emniyet teskilâti tarafindan; fanatizmin önlenmesi, faillerin tespiti, eylemlerin delillendirilmesi, verilen cezalarin takibi ve bu Kanuna aykiri eylem ve davranislarin engellenmesi amaciyla bilgi bankasi olusturulur ve toplanan bilgiler üç ayda bir ilgili federasyonlara bildirilir. Spor kulüpleri, taraftar dernekleri ve federasyonlar ile diger ilgililer emniyet güçlerince istenecek tüm bilgi ve belgeleri vermekle yükümlüdür. EV SAHiBi SPOR KULÜPLERiNiN SORUMLULUKLARI Madde 7 - Ev sahibi spor kulüplerince müsabakanin yapilacagi yerde, konuk takim seyircilerine bagimsiz bir bölüm ayrilir ve taraftarlar arasinda temas olmamasi için ilgili spor federasyonlari ve uluslararasi spor federasyonlarinin yönetmelik ve talimatlari paralelinde gerekli önlemler alinir. FEDERASYONLARIN GÖREV VE SORUMLULUKLARI Madde 8 - Federasyonlar, müsabakanin yapildigi yerdeki temsilcileri vasitasiyla, sporcu ve taraftarlarin güvenligi için gerekli önlemlerin aldirilmasi, denetlenmesi, bagli oldugu uluslararasi federasyonlarin talimatlarinin uygulamaya konulmasi ve gerekli ek önlemler aldirilmasi konusunda il veya ilçe spor güvenlik kurulu ile koordinasyonun saglanmasindan yetkili ve sorumludur. Kulüplerin bulundurmakla görevli olduklari özel güvenlik güçlerinin sayisi, gözlem kameralari ve benzeri teknik donanimlarin yerlestirilmesi il veya ilçe spor güvenlik kurulu tarafindan, misafir takimin soyunma odalari ile seyirci yerlerinin belirlenmesi, bilet satisi, güvenlik ise ilgili federasyonlarin talimatiyla belirlenir. Kontrol ve denetim konusunda Federasyon yetkilidir. TARAFTAR DERNEKLERi Madde 9 - Her ne ad altinda olursa olsun, bir spor kulübünü desteklemek amaciyla kurulan taraftar dernekleri, bu Kanunun amacina aykiri faaliyette bulunamaz. Taraftar dernekleri, taraftarlarin spor ahlâki ve ilkelerine uygun biçimde sportif faaliyetleri izlemelerini saglamaya yönelik egitici faaliyetleri düzenlerler. TARAFTAR TEMSiLCiLERi Madde 10 - Spor kulüpleri, taraftarlari arasindan yeterli sayida taraftar temsilcisi belirleyerek, bu kisilerin açik kimliklerini, adres ve adlî sicil bilgilerini spor kulübünün bulundugu yerdeki il veya ilçe emniyet müdürlüklerine bildirir. Belirlenen kisiler, haklarinda yürütülecek sorusturma sonucunda, bu görevi yerine getirmeye engelleri bulunmamalari halinde, en büyük mülkî idare amiri tarafindan taraftar temsilcisi olarak seçilir ve ilgili yerin il veya ilçe emniyet müdürlüklerine bildirilir. Taraftar temsilcileri, müsabaka öncesinden müsabakanin sonuçlanmasina kadar sorumlu bulunduklari seyir alaninda her türlü silâh, kesici veya delici alet, sis bombasi, ses bombasi veya maytap gibi patlayici, parlayici, yanici veya yakici maddeler ile tas, metal gibi firlatilabilecek veya yaralayici nitelikte sert cisim veya tehlike arz edebilecek diger maddeler ile alkollü içecekler ve çevreyi kirletecek nitelikte konfeti ve benzeri cisimlerin kullanilmasinin, ferdi veya toplu olarak, rakip takim ile taraftarlarini söz veya hareketlerle asagilayici veya tahrik edici nitelikte hakaret ve sövme, kötü söz veya sloganla çirkin tezahüratta bulunulmasinin engellenmesine yönelik önlemlerin uygulanmasinda güvenlik güçlerine yardimci olur. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : SPOR MÜSABAKALARINDA siDDET VE DÜZENSiZLigE iLisKiN FiiLLER SPOR MÜSABAKALARINDA SATILMASI, KULLANILMASI VE TAsINMASI YASAK OLAN MADDE VE CiSiMLER Madde 11 - Spor alanlarinda; her türlü silâh, kesici veya delici alet, sis bombasi, ses bombasi veya maytap gibi patlayici, parlayici, yanici, yakici maddeler ile tas, metal gibi firlatilabilecek veya yaralayici nitelikte sert cisim veya tehlike arz edebilecek veya müsabaka düzenini bozabilecek diger maddeler ile alkollü içecekler ve çevreyi kirletecek nitelikte konfeti ve benzeri cisimler bulundurulamaz ve satilamaz. Yukaridaki fikrada yer alan madde ve cisimlerin, spor müsabakalarinin yapildigi alanlara ve bu alanlardaki kapali mekânlara sokulmasi, saklanmasi ve bu alanlar içerisinde tasinmasi veya kullanilmasi yasaktir. ÇiRKiN VE KÖTÜ TEZAHÜRAT Madde 12 - Müsabakanin yapilacagi yerde veya yakin çevresindeki yollarda, meydanlarda, caddelerde veya benzeri yerlerde, toplu tasima araçlarinda, umuma açik diger mekanlarda ferdî veya toplu olarak, takimlar ile taraftarlarini , kulüp baskan ve yöneticilerini, antrenörünü ve sporcularini, hakemleri ve federasyon yöneticilerini, müsabakada görev yapan diger kisileri, söz veya hareketlerle asagilayici, tahrik ve taciz edici kötü söz niteliginde slogan atilmasi ve çirkin tezahüratta bulunulmasi yasaktir. SEYiR GÜVENLigiNi iHLÂL Madde 13 - Açik alanlarda yapilan spor müsabakalarinda; müsabaka alaninin çevresinde bulunan ve insan hayati açisindan tehlike olusturabilecek yerlerde müsabakalarin seyredilmemesi için spor güvenlik kurullari gerekli önlemler alinmasini saglar. USULSÜZ BiLET SATIsI Madde 14 - Spor müsabakalarinin yapildigi alanlar çevresinde bilet satisi için ayrilmis yerler ile ilgili federasyon veya kulüp tarafindan uygun görülen yerler ve görevliler disinda bilet satisi yapilamaz. Spor müsabakalarinda her ne surette olursa olsun, toplu veya organize biçimde rayiç bedelin altinda veya üstünde, müsabaka biletinin temini, dagitimi, bilette yazili bedelin üstünde satilmasi ve kapasitenin üstünde seyirci alinmasi veya bu yerlere biletsiz seyirci kabul edilmesi yasaktir. YASAK BEYAN VE DEMEÇLER Madde 15 - Spor kulübü baskan ve yöneticileri, idarî veya teknik personeli veya sporculari ile spor kulüplerinin taraftarlarinca kurulan derneklerin baskan ve yönetim kurulu üyeleri ve taraftar temsilcileri, yazili veya görsel medyaya; kendi taraftarlarini kiskirtici, hakemleri, rakiplerini veya taraftarlarini tahrik edici veya asagilayici sekilde beyan veya demeç veremezler. YAYIN YASAgI Madde 16 - Spor müsabakalarini canli olarak yayinlayan yayin kurulusu ile diger yazili ve görsel yayin kuruluslari, bu Kanunun amacina aykiri nitelikteki afis, pankart, söz, fiil ve davranislari yayinlayamaz. Canli yayin halinde vuku bulan yasak söz, fiil ve davranislar, haber amaçli da olsa birden fazla yayinlanamaz. Basin ve yayin organlari; söz, yazi veya davranislarla spor kulüplerini, taraftarlarini, spor adamlarini siddete, kulüpler arasi husumete veya suça tesvik edici eylem ve davranislarda bulunamaz, elestiri amaci disinda asagilayici yorum veya haber yayinlayamaz. YASAK FiiLLER Madde 17 - Müsabaka için seyircilerin alinmaya baslanmasindan, müsabaka sonrasi seyircinin tamamen tahliyesine kadar geçecek sürede ulusal veya uluslararasi federasyonlarin öngördügü görevli kisiler disinda kalan kisilerin ve seyircilerin her ne sekilde olursa olsun müsabaka alanina girmesi yasaktir. Spor ahlâkina aykiri, tahrik edici, asagilayici, dil, din, mezhep, irk, cinsiyet, etnik ve siyasî ayrimciliga yönelik söz sarf edilmesi veya bu mahiyette afis veya pankartlarin müsabaka alanina veya yakin çevresine asilmasi yasaktir. Yukarida yazili yasaklara aykiri davranan yabanci uyruklu kisiler sinir disi edilir ve mensubu olduklari ülkenin diplomatik temsilciliklerine bilgi verilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : CEZA HÜKÜMLERi SPOR MÜSABAKALARINDA KULLANILMASI VE TAsINMASI YASAK OLAN MADDELERi KULLANMA VE TAsIMA Madde 18 - (Degisik fikra: 23/01/2008-5728 S.K./531.mad) Spor müsabakalarinin yapildigi kapali veya açik alanlara 11 inci maddede sayilan her türlü silâh, kesici ve delici alet, sis veya ses bombasini sokan kisiler, fiil daha agir cezayi gerektiren bir suç olusturmadigi takdirde üç aydan bir yila kadar hapis veya adlî para cezasi ile cezalandirilir. Ayrica, alti aydan bir yila kadar müsabakalari seyirden men edilir. Yukarida sayilanlar disinda 11 inci maddede sayilan maddeleri sokan kisilere; dört ay süreyle spor müsabakalarini seyirden men ve bin Türk Lirasi, fiilin tekrari halinde sekiz ay süreyle spor müsabakalarini seyirden men ve ikibinbesyüz Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. Bu maddeleri kullanan kisilere; alti ay süre ile müsabakalari seyirden men ve binbesyüz Türk Lirasi, fiilin tekrari halinde bir yil süre ile müsabakalari seyirden men ve üçbin Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. Alinacak kararla bu kisilerin, spor alanlarina seyirci ya da baska bir sifatla girmeleri yasaklanir. Bu kisiler, kararin kendilerine yazili olarak teblig edilmesini müteakip spor müsabakalarina giremez. (Ek fikra: 23/01/2008-5728 S.K./531.mad) Yasakli olmasina ragmen spor alanina girenlere, yardimci olanlara ve önlem almayanlara üç aydan bir yila kadar hapis cezasi verilir. Konusu suç teskil eden eylemlerin failleri hakkinda ilgili kanunlarin hükümleri saklidir. (Ek fikra: 23/01/2008-5728 S.K./531.mad) Bu Kanunla verilen görevleri yerine getirmeyen kamu görevlileri Türk Ceza Kanununun 257 nci maddesine göre cezalandirilir. TEDBiRLER Madde 19 - Üçüncü Bölümde belirtilen yasaklara uymayanlar hakkinda; söz konusu fiil, müsabaka alaninin seyirciye ayrilmis yerlerinde gerçeklestirilmis ise bu kisi veya kisiler sartlar müsait oldugu takdirde yetkililer veya güvenlik görevlilerince müsabaka alani disina çikarilir ve haklarinda yasal islemler baslatilir. Bu kisi veya kisilerin müsabaka alani disina çikarilmasina, sartlar uygun bulunmadigi takdirde durum her türlü kamera, fotograf makinesi gibi teknik araçlarla, tanikla veya diger belgelerle tespit edilerek ilgililer hakkinda yasal islem yapilir. Açikça anlasilabilecek sekilde alkollü veya keyif verici madde kullanan kisiler müsabaka alanina alinmaz. USULSÜZ BiLET SATMA Madde 20 - (Degisik fikra: 23/01/2008-5728 S.K./532.mad) Fiilleri daha agir cezayi gerektiren bir suç olusturmadigi takdirde; 14 üncü maddede öngörülen yasaklara uymayanlar ile sahte, kullanilmis, tahrif edilmis veya benzer sekilde hazirlanmis olan müsabaka biletlerini satan, satilmasina aracilik eden, bu biletleri basan veya satisa hazirlayan kimseler, alti aydan iki yila kadar hapis ve besbin güne kadar adlî para cezasi ile cezalandirilir. Seyir alanlarina kapasitesinden fazla veya bilette yazili olan fiyatin üstünde bilet satisi yapilmasi halinde kulübe o müsabakaya ait toplam seyirci hâsilatinin (bu müsabakaya isabet eden kombine bilet satisi dahil) % 25'i oraninda idarî para cezasi verilir. Kapasitenin üstünde seyirci alinmasi sebebiyle olusan izdiham nedeniyle herhangi bir ölüm veya toplu yaralanma vuku bulmasi halinde bu idarî para cezasi % 50 oraninda uygulanir. YASAK BEYAN VE DEMEÇ VERME Madde 21- (Degisik madde: 23/01/2008-5728 S.K./533.mad) Diger kanunlardaki hükümler sakli kalmak kaydiyla ve ilgililerin bagli oldugu federasyonun tâbi oldugu mevzuata göre verilecek disiplin cezalari disinda; 15 inci maddeye aykiri biçimde beyanat veren teknik personel ve sporculara besbin Türk Lirasindan ellibin Türk Lirasina kadar idarî para cezasi, digerleri için ise ilk seferde üç aydan alti aya kadar spor müsabakalarini seyirden men ve besbin Türk Lirasindan otuzbin Türk Lirasina kadar idarî para cezasi, tekrari halinde alti aydan bir yila kadar spor müsabakalarini seyirden men cezasi ile birlikte onbin Türk Lirasindan ellibin Türk Lirasina kadar idarî para cezasi verilir. Bu Kanun hükümlerine aykiri faaliyette bulundugu tespit edilen dernekler hakkinda 4/11/2004 tarihli ve 5253 sayili Dernekler Kanunu hükümlerine göre yasal islem yapilir. YAYIN YASAgI Madde 22- (Degisik madde: 23/01/2008-5728 S.K./534.mad) 16 nci maddeye aykiri davranan görsel yayin kuruluslari hakkinda 13/4/1994 tarihli ve 3984 sayili Radyo ve Televizyonlarin Kurulus ve Yayinlari Hakkinda Kanun; basin mensuplari hakkinda da 9/6/2004 tarihli ve 5187 sayili Basin Kanunu hükümleri saklidir. 16 nci maddede yazili eylemlerde bulunan gerçek kisilere her yayin için onbin Türk Lirasi, tüzel kisilere ise; ellibin Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. YASAKLARA UYMAMA Madde 23- (Degisik madde: 23/01/2008-5728 S.K./535.mad) 17 nci maddenin birinci fikrasina aykiri davranan kisilere besyüz Türk Lirasindan bin Türk Lirasina kadar idarî para cezasi verilir. 17 nci maddenin ikinci fikrasina aykiri davranan kisilere bin Türk Lirasi, tekrari halinde ikibin Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. Fail, kulübün veya bir taraftar derneginin mensubu ise fiilin tekrari halinde mensubu bulundugu kulüp veya dernek hakkinda da üçbin Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. SPOR ALANLARININ ZARARA UgRAMASI Madde 24 - (Degisik fikra: 23/01/2008-5728 S.K./536.mad) isledikleri fiillerle müsabakanin yapildigi spor alaninin zarara ugramasina sebebiyet veren kisilere, fiilleri suç olusturmadigi takdirde, alti ay süreyle spor müsabakalarini seyirden men karari ile bin Türk Lirasi, tekrari halinde bir yil süreyle spor müsabakalarini seyirden men karari ve ikibin Türk Lirasi idarî para cezasi verilir. Spor kulüpleri, müsabakanin yapildigi spor alaninin zarara ugramamasi için her türlü önlemi almakla yükümlü olup meydana gelecek gerçek zararlar, zarara sebebiyet veren taraftarlarin mensubu bulunduklari kulüpten tazmin edilir. Ayrica zarar kadar idarî para cezasi da verilir. siDDET OLAYLARININ VUKU BULMASI Madde 25 - Kulüplerin müsabaka yaptiklari spor alanlarinda siddet olaylarinin vuku bulmasi nedeniyle bagli bulunduklari federasyon tarafindan kulübe verilen cezadan ayri olarak, ilgili kulübe, o kulübün bir önceki sezon elde ettigi toplam seyirci hâsilatinin % 2'si oraninda idarî para cezasi verilir. Yeni kurulan kulüplere verilecek idarî para cezasi bir sonraki sezon tahsil edilir. BEsiNCi BÖLÜM : ÇEsiTLi HÜKÜMLER iSTiSNA Madde 26 - Bu Kanunda belirlenen fiillerden dolayi futbol bransinda spor kulüplerine verilmesi öngörülen cezalarla ilgili olarak; 17.6.1992 tarihli ve 3813 sayili Türkiye Futbol Federasyonu Kurulus ve Görevleri Hakkinda Kanunun 25 inci maddesi hükmü uygulanir. TECiL Madde 27 - (Mülga madde: 23/01/2008-5728 S.K./578.mad) CEZALARIN UYGULANMASI Madde 28- (Degisik madde: 23/01/2008-5728 S.K./537.mad) Bu Kanuna aykiri eylemlerde bulunanlar hakkinda büyüksehir ve il belediye sinirlari içinde il spor güvenlik kurulunun, bunun disindaki yerlerde ilçe spor güvenlik kurulunun re'sen veya kendisine gelen sikâyet ve ihbarlar üzerine yapacagi inceleme sonucunda mahallin en büyük mülkî idare amiri tarafindan ilgili hakkinda bu Kanundaki idarî para cezalari veya tedbirlerin uygulanmasina karar verilir. Bu Kanun hükümlerine göre verilen idarî para cezalarindan tahsil edilen miktarin tamami Gençlik ve Spor Genel Müdürlügü hesabina aktarilir. Bu paralar Gençlik ve Spor Genel Müdürlügü tarafindan çikarilacak yönetmelik esaslarina göre yüzde ellisi Engelliler Spor Federasyonu ile engelliler kulüp ve faaliyetlerine, yüzde ellisi ise fair play kurallarina uygun hareket eden amatör spor kulüpleri ile okul sporlarinin gelistirilmesine ayrilir. Bu Kanunda belirtilen yasaklara uymayan kisilerin kimlik bilgileri, müsabakanin veya eylemin yapildigi mahallin emniyet birimlerince fotografli olarak kaydedilir ve bu kayitlardaki kisiler takibe alinir. YARGILAMA USULÜ Madde 29 - (Mülga madde: 23/01/2008-5728 S.K./578.mad) YÖNETMELiK Madde 30 - Bu Kanun kapsaminda yer alan; spor dalinin bagli bulundugu federasyon, spor kulüpleri, taraftar dernekleri ve müsabaka güvenlik amirlerinin görev, yetki ve sorumluluklari ile saha içi ve disinda alinacak güvenlik önlemleri, biletlerin basilmasi ve satisa sunulmasi, müsabaka alanlarinin düzenlenmesi, spor alanlarina giris ve çikislar ile uygulanacak güvenlik sistemleri, saglik, emniyet ve itfaiye teskilâtinin alacagi önlemler ve bu Kanunun kapsamina giren diger konular hakkindaki usul ve esaslar, ilgili kurulus ve bakanliklarin görüsleri alinarak Gençlik ve Spor Genel Müdürlügünün bagli oldugu Bakanin teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca yürürlüge konulacak yönetmelikle düzenlenir. DEgisTiRiLEN HÜKÜMLER Madde 31 - 17.6.1992 tarihli ve 3813 sayili Türkiye Futbol Federasyonu Kurulus ve Görevleri Hakkinda Kanunun 25 inci maddesinin üçüncü fikrasindaki "besyüzmilyon" ibaresi "besyüzmilyar" olarak degistirilmistir. Geçici Madde 1 - (Degisik madde: 28/04/2005 - 5340 S.K./23.mad) Spor kulüpleri Kanunun yürürlüge girdigi tarihten itibaren, Kanunun 5 inci maddesinde öngörülen yükümlülükleri dört yil, 10 uncu maddesindeki yükümlülükleri ise bir yil içerisinde yerine getirmek zorundadirlar. Yükümlülüklerin süresi içerisinde yerine getirilmemesi halinde mahallin en büyük mülki idare amiri tarafindan her sezon için; a) En üst liglerdeki kulüplere 250.000 YTL, b) ikinci lig kulüplerine 100.000 YTL, c) Üçüncü lig kulüplerine 10.000 YTL, idarî para cezasi verilir. Geçici Madde 2 - Yeni bir düzenleme yapilincaya kadar, Türkiye 1. Futbol Ligiyle tesis olarak fiziki yapisi uygun olan 2. ve 3. futbol liglerinde mücadele eden kulüpler disindaki tüm profesyonel ve amatör spor kulüplerinin müsabakalariyla ilgili güvenlik önlemleri, federasyon veya ilgili kulüp, kamu kurum ve kuruluslarinca alinir. YÜRÜRLÜK Madde 32 - Bu Kanun yayimi tarihinde yürürlüge girer. YÜRÜTME Madde 33 - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
fatih_salman
Site Admin

Kayıt: Jul 14, 2006

Mesaj Tarih: 2009-11-24 15:29:06      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Yeni yasa onay bekliyor Futbol Federasyonu tarafindan hazirlanan ve Spordan Sorumlu Devlet Bakanligi, Adalet Bakanligi ve içisleri Bakanligi'nin onayina sunulan "siddet Yasasi" kabul edildigi takdirde, hapis ve para cezalari, statlarda olay çikaranlara göz açtirmayacak. iSTANBUL - Futbol Federasyonu tarafindan hazirlanan "sporda siddet ve düzensizligin önlenmesine dair" 5149 sayili yasada yapilacak revizyon, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nden geçerse, suç isleyen taraftarlara, kulüp yöneticilerine, hatta medyaya agir yaptirimlar uygulanacak. tasariya göre yasada belirtilen tüm suçlari 2. kez tekrarlayanlar tüm spor müsabakalarindan ömür boyu men edilecegi gibi, 3 aydan 12 yila kadar hapis cezasina çarptirilabilecek. Futbol Federasyonu'nun ingiltere ve Hollanda modellerini inceleyerek, ilgili bakanliklarin onayina sundugu 25 maddelik yasa tasarisinda çarpici maddeler bulunuyor. - Statlara yasak madde sokmak ve kullanmak: 3 yildan 5 yila kadar müsabakalardan men, üç aydan bir yila kadar hapis cezasi. - Çirkin ve kötü tezahürat: 2 yildan dört yila kadar men, bes bin liradan on bin liraya para cezasi. - Dini ve etnik ayrimcilik: 3 yildan 5 yila men ve para cezasi. - Usulsüz bilet satisi: 2 yildan bes yila kadar hapis ve bes bin liradan on bin liraya kadar para cezasi. ilgili kulübe 250 bin liradan bir milyon 500 bin liraya kadar para cezasi. - Yasak beyan ve demeç: Yüz bin liradan baslayan para cezasi. - Tahrik edici yayinlar: Haber veya yorum yazan medya mensubuna 200 bin, ilgili medya kurulusuna ise 500 bin liradan baslayan para cezasi. - Maçlarda yasak alana girmek: Tribünden oyun alanina giren kisiye iki yila kadar müsabakalardan men, oyunun durmasina neden olanlara 3 yildan 5 yila kadar müsabakalardan men cezasi. - sike ve tesvik primi: 5 yildan 12 yila kadar hapis cezasi. Adalet Bakanligi yasa taslagina onay verdigi takdirde, spor alanlarinda suç isleyenlerin cezalarini özel ihtisas mahkemeleri ya da bakanligin görevlendirecegi ceza mahkemeleri verecek. Müsabakalardan men cezasina çarptirilan kisiler, maçin baslangici, devre arasi ve bitiminde en yakin mahalli karakola basvurmak zorunda olacak. Ayrica takiminin yurt disina çikisindan bes gün önce pasaportunu karakola teslim edecek. Yasaya göre her kulübe birer spor polisi atanacak. Maçlarda özel güvenlik ve polis birlikte görev yapacak. Spor alanlarinin tümü kamera ve benzeri teknik donanima sahip olacak. Maç biletlerinin üzerine kimlik numaralari yazilacak. Saniklar 24 saat içinde yargilanacak ve cezalari belirlenecek.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
necdet_ozkazanci
Site Admin

Kayıt: Apr 22, 2003

Mesaj Tarih: 2009-11-24 17:04:01      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"fatih_salman"][b] - sike ve tesvik primi: 5 yildan 12 yila kadar hapis cezasi. Maç biletlerinin üzerine kimlik numaralari yazilacak. Saniklar 24 saat içinde yargilanacak ve cezalari belirlenecek. Bizim baskan Cavcav da bundan sonra, "Tesvik primi mesrudur. Adam yenildigi için almiyo ki yendigi için aliyo! Veren de yenil diye vermiyo ki, yen diye veriyo!" dedigi an, tesvik primini övmekten suçlu bulunur artik. :wink: Maç biletlerinin üzerine kimlik numarasi yazilmasi ve saniklarin 24 saat içinde yargilanip cezalandirilmalari biraz fantezi gibi geldi bana. Zaten su anda da kombine biletlerin satisinda kimlik numarasi aliniyor da, gisede satilan tek bilete kimlik numarasi nasil yazilabilir bilemiyorum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
fatih_salman
Site Admin

Kayıt: Jul 14, 2006

Mesaj Tarih: 2010-12-29 03:33:04      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

“Sporda siddet ve Düzensizligin Önlenmesine Dair Kanun Tasarisi ile cezalar artirilirken, çesitli güvenlik tedbirleri de uygulanacak. HÜKÜMET, sporda siddeti önlemek amaciyla holiganlara, kulüp yöneticilerine ve sorumlulara agir cezalar getiren yasa tasarisini TBMM’ye sundu. Meclis Baskanligi’na dün sunulan Sporda siddet ve Düzensizligin Önlenmesine Dair Yasa Tasarisi’ndaki düzenlemeler söyle: Koltuk sökme hapsi Spor alanlarinda veya statlarda koltuk sökenlere, 1 yildan 6 yila kadar hapis cezasi verilecek. Ayrica ‘kamu mali’ statüsüyle zarar verene ödettirilecek. Çipli biletle fisleme Statlara taraftarin adi, soyadi, kimlik numarasi ve fotografi bulunan elektronik biletle girilecek. Tesvik primine 6 yil sike yapanlara 5 yildan 12 yila kadar hapis cezasi verilecek. Tesvik primine 2,5 yildan 6 yila kadar hapis verilecek. Ömür boyu yasak Yasakli kisiler, yönetici, hakem, temsilci veya gözlemci olamayacak. Kulüp veya federasyon yöneticilerini rencide veya tahrik edici açiklama yapanlara, 5 bin-50 bin TL arasinda para cezasi verilecek. Bu suçu kulüp yöneticileri islerse ceza 250 bin TL’ye çikacak. Küfür cezalari Taraftarlara, duyan kisilerin rencide olmasini saglayacak tarzda küfretmesi durumunda, 6 aydan 3 yila kadar hapis cezasi uygulanacak. E- biletine sahip çik Müsabakalara biletsiz giren veya e-biletini baskasina kullandiranlara 1 yila kadar hapis cezasi verilecek. Sahte e-bilet yapanlara da 1-4 yil arasi hapis var. Yurtdisi yasagi Hakkinda güvenlik tedbiri alinan holigan, müsabakalardan 2 yil yasaklanacak. Yasakli taraftarin yurtdisina çikisini engellemek amaciyla, maçtan 5 gün önce pasaportuna el konulacak.tüsüyle zarar verene ödettirilecek.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
mehmet_galip
Site Admin

Kayıt: Aug 05, 2002

Mesaj Tarih: 2010-12-29 10:15:02      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yasa süper. bilet konusunda kulüpler daha fazla adim atmali ve taraftara bedava bilet sistemini bitirmeli. bu yasa bizim tribünü süperligin en fazla taraftari olan ilk 5 kulubü arasina bile sokar 8)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
duygu_aloglu
Site Admin

Kayıt: Aug 31, 2010

Mesaj Tarih: 2010-12-29 11:42:41      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yanlisim varsa düzeltin lütfen; ama, "kamu mali" dendiginde kamu malina zarardan idari dava açilmasi gerekiyor olmuyor mu? bildigim kadariyla, kamu mali ya kamuya aittir ya da dogrudan kamunun kullanimina tahsis edilen bir mal olmasi gerek. stadlara para vererek özel bir hizmeti almak için geliyoruz, dolayisiyla kamuya dogrudan bir tahsis söz konusu degil. (gsgm'nün mevzuati da burada önem kazanmakta-yoksa maç izlemek bir kamu hizmeti mi?) haliyle, bu tarz durumlarda dava söz konusu oldugunda "kamu malina" zarardan muhattap kim olacak? bu sekliyle, gayet tartismaya acik bir durum söz konusu ve kanunda bu sekilde ana çerçeve çizilmeden ve gerekli hükümler konulmadan yer alirsa hukuken bosluk yaratilir (ayni bosluklar su an özel güvenlik görevlileri uygulamalari için de geçerli ve artik keyfilige dayanan uygulamalara davetiye çikarmakta).
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
MehmetGUNER
Site Admin

Kayıt: Aug 08, 2002

Mesaj Tarih: 2010-12-29 12:12:23      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

mükemmel hazirlanmamis, herseyi kapsamayan kanunumuz var mi?. bütün yasalar eksiksiz hazirlaniyor.. da; devre arasinda hakemlerin odasini basanlar hala basmaya devam ediyor.. üstelik gene basarim diyede tehdit ediyor.. ben bu kanununda istanbul sinirlari disinda uygulanacagini, en çok bizim canimizi yakacagini simdiden söyleyebilirim. bkz. (diger bütün kanunlar ve uygulama alanlari)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
caglar_uysal
Site Admin

Kayıt: Nov 21, 2010

Mesaj Tarih: 2010-12-29 21:54:15      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

uygulanabilirligi yok. sonuç alinamaz. laf olsun torba dolsun niyetine.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
onurnazliaka
Site Admin

Kayıt: Non 0, 0000

Mesaj Tarih: 2010-12-30 02:57:03      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Fantastik bir yasa tasarisi. Bol keseden hapis cezasi vermisler, uygulanmaz. Vur deyince öldürmüsler. Ridvan Dilmen hayrani oldugunu sandigimiz komisyon üyeleri onun yersiz fikirlerinden esinlenmis olacaklar ki garip garip hükümler koymuslar. Meseleye sadece Besiktas-Bursa ekseninden bakmak böyle sonuçlar dogurmus. Sporda siddeti önlemenin yolu garip garip kanunlar koymaktan geçmiyor. Bu tamamen bir uygulama sorunudur. siddeti gidermek isteyenler böyle garip kanunlar koymak yerine uygulamalari seffaflastirsalar ve meseleyi teoride çözeceklerine pratige inseler sorun en azindan kanundan daha ileri bir düzeyde asilir. Bu tasari yasalasirsa nolur? Hiç bir sey olmaz da polis ve özel güvenlik görev askina kapilip durumdan vazife çikartmak yoluyla 2-3 ay için yersiz uygulamalara gidebilir. Tabi sunu da ekleyelim: Yasanin kadük olma olasiligi da var. Seçimlere kadar bu zirva kanundan kat kat daha degerli 3 tane kanun tasarisi yani TTK, HUMK, BK yasalasacak. En azindan bu 3 kanun çikmadan SsDÖDAK (!) çikmaz, kadük olursa sasmamak lazim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
onur_aydogan
Site Admin

Kayıt: Dec 13, 2002

Mesaj Tarih: 2010-12-30 09:27:44      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

"fatih_salman"]“Küfür cezalari Taraftarlara, duyan kisilerin rencide olmasini saglayacak tarzda küfretmesi durumunda, 6 aydan 3 yila kadar hapis cezasi uygulanacak. . Günlük hayatta duyan kisilerin rencide olmasina saglayacak tarzda küfür eden birine emniyet güçleri ne ceza uyguluyor? Sifir ceza. Statta küfredene 6 aydan 3 yila kadar hapis cezasi uygulanabilir mi? Bence uygulanamaz. Küfür bu toplumda nefes almak gibi günlük hayatin bir parçasi olmus. Taraftari bir kenara koyalim, bu sezon milli takimin kaptanligina kadar yükselebilmis futbolcularin hakemlere ve rakiplerine etmis oldugu agiza alinmayacak küfürler kameralar tarafindan tespit edildi. Ben de arkadaslarim gibi bu yasanin uygulanamayacagini düsünüyorum. Uygulanmayacak bir yasayi çikarmak hem otoriteyi sarsiyor hem toplumu çürütüyor. Örnegin emniyet seridini kullanmak yasak olmasina ragmen sürücülerimiz bu yasagi ihlal ediyor. Ben yasalara saygili bir vatandas olarak dakikalarca beklerken, kurallara uymayanlar hiç beklemeden geçerek avantaj sagliyor. Yasalar kurallara uyani cezalandirma, uymayani ödüllendirme aracina dönüsüyor. istanbul'da E5 karayolunda metrobüs yapildiktan sonra emniyet seritleri kaldirildi. Kurallara uymayanlarla esit hale geldigim için rahatladim.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
mehmet_galip
Site Admin

Kayıt: Aug 05, 2002

Mesaj Tarih: 2010-12-30 09:48:14      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yasa uygulanabilir. neden uygulanamasin? ingiltere'nin 80lerden bu tarafa stadlari temizlemesinde uyguladigi yöntem farklimiydi??? elleri kelepçeli taraftarlarin polis otolarina bindirilislerini en az ilk 4 sezon takip ettik medyada. su anda gelinen noktada stadta alkol satisi bile insanlarin konforunu etkilemiyor. çünkü dogru dürüst maç izlemek isteyenlerin hakkini kanun koruyor artik. biz neden böyle olmayalim??? ya da kanunla bu isin olmayacagini düsünenler bence alternatif görüslerini de yazmalilar. diger tribünlerin gençlerbirligi tribünü gibi olmadigini biliyoruz sanirim hepimiz... :idea:
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
senolakdemir
Site Admin

Kayıt: Apr 24, 2006

Mesaj Tarih: 2010-12-30 12:27:06      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

. Uygulanmayacak bir yasayi çikarmak hem otoriteyi sarsiyor hem toplumu çürütüyor. Örnegin emniyet seridini kullanmak yasak olmasina ragmen sürücülerimiz bu yasagi ihlal ediyor. Ben yasalara saygili bir vatandas olarak dakikalarca beklerken, kurallara uymayanlar hiç beklemeden geçerek avantaj sagliyor. Yasalar kurallara uyani cezalandirma, uymayani ödüllendirme aracina dönüsüyor. istanbul'da E5 karayolunda metrobüs yapildiktan sonra emniyet seritleri kaldirildi. Kurallara uymayanlarla esit hale geldigim için rahatladim. Nasil yani burada o seride girebiliyormuyum, ben de korkudan girmiyordum, Bak eminmisin, Ceza yersem sana gönderirim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
onur_aydogan
Site Admin

Kayıt: Dec 13, 2002

Mesaj Tarih: 2010-12-30 13:38:38      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Kameranin olmadigi yerlerde belli saatler disinda ceza falan yemesen de, sen emniyet seridine girmemeye devam et senol'cugum. Bu isleri önlemenin yolu önce bunu yapmaya niyetli olmaktir bence. Mevcut yasalara göre de elinde sallama ile rakip taraftarin üzerine saldiran, hayati tehlike teskil edebilecek yerlerinden yaralayanlara yaptirim uygulanabilir ancak yapilmiyor. Emniyet güçleri adamin elinden bu kesici aletleri toplayipi kameralara gösterip adamlari maça sokuyor. Maçlarda olay çikaranlarin tamaminin emniyet tarafindan bilindigini ancak araya giren hatirli kisiler nedeniyle müdahale edilmedigini düsünüyorum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Yazar Mesaj
onurnazliaka
Site Admin

Kayıt: Non 0, 0000

Mesaj Tarih: 2010-12-31 06:20:28      Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bu kanunun yöneldigi bazi olaylar, kendisine odak aldigi bazi olgular var. Bunlarin baslicalari Besiktas-Bursaspor iliskileri ve akademi liginde yasanan olaylar. Zaten bu nedenle kanun tasarisi Besiktas-Bursaspor ve akademi ligi olaylari sonrasi daha bir siddetli gündeme getiriliyor. Çözümü yine uygulamada görüyorum. Besiktas, Bursaspor, Fenerbahçe, Galatasaray tribünleri ve taraftarlarinin karistigi olaylarin ceremesi geriye kalan 14 kulüp taraftarina çektirilmemeli. Mevcut durumdaki kanun da sahaya koltuk atan taraftara para cezasi verilmesini saglayabiliyor, bu kisiler kameralardan tespit edilebiliyor ama hüküm uygulanmiyor. Ne kadar mükemmel kanunlar yapilmaya çalisilirsa çalisilsin bunlar uygulanmadiktan sonra ancak mevzuat olarak kalir. Ki bu kanun mükemmel degil fantastiktir. Kanun tasarisinda hapis cezalari gerçekten bol keseden verilmis. Uygulanma kabiliyeti yok. Hem gelenek olarak uygulanma kabiliyeti yok hem de tespit açisindan. Neye, hangi küfre hapis cezasi verilecek, bunun ispati nasil saglanacak? Gerçeklesmeyecegi halde özel yargilanma usulleri, özel mahkemeler belirlenmesi hayal degil mi? 1 ilde yani istanbul'da spor mahkemesi kurup diger 80 ilde isi ceza mahkemelerine mi yikacaklar? Özellikle küfür maddesine bittim, % 99 olasilikla uygulanmaz ama % 1 olasilikla uygulanmaya çalisilirsa TFF önüne siyah çelenk birakan çok olur. Ki oldukça haksiz bir madde, 1 yili geçen cezada adamin hayati kararir. Çözüm sudur ki mevcut kanunlar, düzenlemeler içerisinde de sorun istenirse çözülür. Sorunu çözme niyeti olanlar 7 yil sonra yeni bir kanun çikartip sporda siddeti çözme amaci tasidiklarini, iyiniyetli olduklari iddiasini gündeme getirip uygulamada bunun semeresini elde edememek yerine mevcut kanun ve düzenlemelerin ve özellikle de spor gelenekleri ve gereklerinin uygulanmasi iradesini tasisalar gerçekten daha esasli bir çözüme ulasilir. Her sey uygulamada bitiyor; Süper Lig'deki 16 statta da asgari müsterekler isiginda standart bir muamele saglanmasi da bundan geçer, özel güvenligin yetkisini asmamasi da, azgin taraftar gruplarina örtülü destek verilmemesi de.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Özel mesaj gönder E-mail'i gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:    
Forum kilitlenmiştir Forum kilitlenmiştir